Významný slovenský výrobca drevených a dvevohliníkových okien a dverí, spoločnosť Makrowin, s. r. o., Detva plánuje počas najbližších 12 mesiacov rozšíriť výrobu a zvýšiť svoje kapacity. Doterajšia výrobná plocha sa zväčší dvojnásobne. Nové kapacity prinesú skrátenie dodacích lehôt zákazníkom a zvýšenie objemu výroby. Informoval o tom Dušan Majer, riaditeľ Makrowinu.
,,Našim ďalším zámerom bude nákup moderných technológií. Budeme sa snažiť zvýšiť v budúcnosti produkciu okien a rozšíriť ich aj na nové trhy. Napríklad, radi by sme sa viac presadili v USA aj Rakúsku. Náš rast bol iniciovaný orientáciou na výrobky s vyššou pridanou hodnotou, teda na výrobu špecifických zariadení podľa atypických požiadaviek zákazníkov, čo sa ukázalo ako správny trend. Náskok pred konkurenciou nám priniesol aj nekompromisný ťah za kvalitou. Naše okná a vchodové dvere sú pekné, moderné, s kvalitnými konštrukčnými riešeniami. Zároveň majú minimálne nároky na údržbu, dlhú životnosť a dobré tepelnoizolačné parametre,“ povedal D. Majer.
Upozornil aj na fakt, že kým predvlani firma rástla predovšetkým v USA, o vlaňajší rast sa už postaral domáci trh, ktorý výrazne ožil. Najväčší potenciál domáceho rastu predstavuje segment pasívnych, nízkoenergetických a nulových domov, pre ktoré Makrowin vyrába najviac.
„V zahraničí pretrváva záujem o drevohliníkové a drevené okná, vchodové dvere a posuvné steny s izolačným trojsklom. Doma sa najlepšie predávajú drevohliníkové okná, dvere a presklené steny s izolačným trojsklom. Na slovenskom trhu je konkurencieschopnosť pomerne veľká, aj keď sa za predchádzajúce roky situácia vykryštalizovala. Mnoho firiem ukončilo svoju činnosť a zostali len zdravšie životaschopné spoločnosti, ktoré majú v súčasnosti dosť práce. My vyrábame 23 produktov drevených a drevohliníkových okien, čo je najširšia ponuka takýchto okien na Slovensku. Veľkú obľúbenosť u slovenských zákazníkov si získali drevohliníkové okná, ktoré tvoria až 90 percent nášho sortimentu. Kombinácia dreva a hliníka umožňuje využiť tie najlepšie vlastnosti každého z nich, čo zákazníci dokážu oceniť. Hliníkový systém osadený z exteriérovej strany okna zvyšuje odolnosť okien voči poveternostným vplyvom, napríklad ľadovým krúpam. Súčasne z interiérovej strany zostáva priznaná štruktúra dreva, ktorá vnáša do interiéru pocit tepla a ponúka široké možnosti pre dizajnové riešenie interiéru,“ vysvetlil D. Majer.
Dodal, že dôraz na vysokú kvalitu produkcie je spojený s vysokou úsporou energie. Produkty Makrowinu sú vyrábané z ekologických vstupných materiálov, ako smrek, červený smrek a dub.
„Okrem toho však vyrábame aj posuvné a zalamovacie dvere. Vnímame jasný trend zvyšovania podielu drevohliníkových okien v pomere k dreveným oknám. Vynikajúce remeselné spracovanie, dôraz na kvalitu a inovácie výrobkov, to sú kľúčové vlastnosti našej firmy, ktoré nám umožňujú splniť náročné požiadavky zákazníkov v Európe aj v Amerike. Ako jeden z mála výrobcov drevených okien máme zavedený certifikovaný systém manažérstva kvality STN EN ISO 9001:2009.
Situácia na stavebnom trhu v USA je veľmi odlišná v porovnaní s Európou a nie je jednoduché tam preraziť. Severoamerický trh je špecifický vysokými nárokmi na kvalitu, štandardizáciu a energetickú efektívnosť. Pasívne a nízkoenergetické domy sa tu presadzujú stále viac. Trh USA je zároveň veľmi veľký a chcú sa naň dostať dodávatelia z celého sveta. V súčasnosti tam vyvážame približne 26 až 36 percent našej produkcie. Naša orientácia na kvalitu sa vyplatila. Našimi oknami, ktoré získali prvenstvo v oblasti vzduchotesnosti, sme zabodovali aj na farmárskom dome v Lincolne, v štáte Massachusets. Ocitli sme sa tiež v knihe ,,NEW YORK PASSIVE HOUSE 2015“, ktorá obsahuje realizované stavby 24 projektov pasívnych domov v oblasti New York. Trend pasívnych a nízkoenergetických domov a šetrenia energií nastupuje v USA ešte rýchlejším tempom ako u nás, v Európe,“ zdôraznil D. Majer.
Ďalej poukázal na to, že za posledné roky sa zmenili nároky zákazníkov, ktoré sú čím ďalej tým viac smerované na väčšie okná a presvetlenie interiérov miestností. „Keď to porovnám s obdobím pred 20 rokmi, je to veľký rozdiel. Keď sme zakladali firmu, chodili sme na montáž s krátkou „felíciou“ a vlečkou. V súčasnosti máme 12-tonové nákladné auto s prívesom a niekedy máme problém umiestniť výrobky aj do takejto jazdnej súpravy. Je tu jednoznačne viditeľný trend zväčšovania okien, veľkých zasklených stien i terasových vstupov, či posuvných stien s minimálnou plochou rámu. Pripravovaná legislatíva tiež jednoznačne preferuje pasívne a nízkoenergetické budovy, pri ktorých už nemá v dnešnej dobe dvojsklo čo hľadať. Na základe praxe sa ukázalo, že trojsklá treba dať všade. Okná predstavujú dobrú investíciu, ktorá sa rokmi vráti majiteľovi v podobe ušetrených nákladov v zime na kúrení a v lete na chladení, ak sú okná správne navrhnuté, vyrobené a osadené. Od začiatku podnikania kladieme dôraz na inováciu, vývoj a kvalitu výrobkov, keďže máme aj vlastný vývojový tím. Kvalite výrobkov podriaďujeme všetky vykonávané činnosti a na prvom mieste je spokojnosť zákazníka,“ uzavrel D. Majer.
Makrowin, s.r.o., Detva v roku 2015 medziročne zvýšil tržby o 12 % percent, z 1,111 milióna eur v roku 2014 na vlaňajších 1,245 milióna eur. Na najdôležitejšom exportnom teritóriu v USA zaznamenala tržby 323 527 eur. Produkcia Makrowinu spĺňa tie najvyššie nároky a patrí k špičke nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Okná a vchodové dvere sú pekné, moderné, s kvalitnými konštrukčnými riešeniami. Zároveň majú minimálne nároky na údržbu, dlhú životnosť a dobré tepelnoizolačné parametre.
Medzi najväčšie úspechy, ktoré Makrowin dosiahol, patrí certifikát z PHI Darmstadt (Passivhaus institut Dr. Wolfgang Feist). Tento certifikát získal v roku 2008 ako jediná spoločnosť v celej východnej Európe, keď ich drevené okno (drevený rám) Makrowin 88G2 splnil náročné kritériá posúdenia vhodnosti použitia v domoch s extrémne vysokými nárokmi na tepelnoizolačné vlastnosti. Certifikát je platný dodnes a na Slovensku je Makrowin jedinou výrobnou firmou, ktorá ho vlastní.
Zdroj, text: PAPER LIFE
Foto: Makrowin
Načítám...